Close

4 شاخص مهم در انتخاب رسته فروش در دیجی کالا

کتگوری مناسب شما جهت فروش محصولات در دیجی کالا

یکی از سوالات متداول فروشندگان دیجی کالا این است که می خواهند پنل فروش خود را توسعه دهند، اما با توجه به رسته های بسیار مختلف دیجی کالا کدام را انتخاب کنند.
تیم مشاوره بیژو در همین راستا شاخص های انتخاب یک رسته جدید معرفی می کند.

1.رقابت در رسته:

فرض کنید شما می خواهید انواع قابلمه را به سبد کالایی فروش خود در دیجی کالا انتخاب کنید، اولین پارامتری که باید بررسی بشود این هست که چه میزان تنوع قابلمه در دیجی کالا وجود دارد و چه درصدی از آن ها ناموجود می باشد، و از همه مهم تر آیا عین محصول مورد نظر شما در حال حاضر وجود دارد یا خیر؟
توصیه میشود کالایی اگر که عینا در دیجی کالا وجود دارد و بیش از 3 فروشنده روی آن کالا فعال می باشند به سبد کالایی اضافه نگردد و از ظرفیت خود در کالاهای دیگر بهره مند شوید.

2.کمیسیون دیجی کالا:

در انتخاب رسته کالا توجه به کمیسیون آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
به فرض مثال شاید شما کالایی داشته باشید که قیمت مصرف کننده داشته باشد و بسیار هم پرفروش ، به دلیل کمیسیون غیر منطقی و بالای تعدادی از رسته ها عملا با حاشیه سود خالص بسیار کمی روبرو خواهید شد، که مجددا توصیه نمی کنیم.

3.ارتباط با تامین کننده کالا:

نوع ارتباط شما با تامین کننده کالا ( تولید کننده یا واردکننده) بسیار اهمیت دارد.
اطمینان از عرضه کالای مورد نظر فقط توسط شما به عنوان نماینده محصول مورد نظر در دیجی کالا خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

4.پشتوانه داشتن کالا:

با توجه به هزینه ها ی زیادی که بر دوش فروشندگان جهت عکاسی و درج کالا وجود دارد ادامه دار بودن فرآیند تولید محصول مورد ( مصطلح هست در بازار پشت داشتن کالا) اهمیت بالایی پیدا می کند.

 

تمامی موارد بالا توسط تیم مشاوره دیجی کالا بیژو در مورد فروشندگان دیجی کالا به تفصیل بررسی می شود، منتظر همکاری با شما هستیم با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *